Systém varovania pred chodcami mimo zorného poľa
Nemecká technická univerzite v Mníchove prišla so systémom, ktorý dokáže detegovať chodcov a cyklistov aj keď ich nie je priamo vidieť.
Možno ste už na vlastnej koži zažili situáciu kedy ste autom prechádzali okolo stojaceho autobusu na zástavke keď zrazu spoza neho vybehlo nepozorné dieťa. Správny šofér síce takéto situácie predvída a spomalí, no i tak sa takéto nehody stávajú.
Práve nový detekčný systém Ko-TAG by mal takýmto situáciám predchádzať. Pre správnu činnosť vyžaduje 2 zariadenia - transpondér na chodcovi a prijímač v aute. Transpondér by malo byť malé zariadenie ktoré by mohlo byť jednoducho implementované v smartfóne, ktorý dnes každý nosí so sebou.
Druhé zariadenie v aute by vysielalo kódovaný rádiový signál. Ako by sa auto približovalo do blízkosti chodca, transpondér by zachytil vysielaný signál a odpovedal by signálom so zmeneným kódom vo veľmi presnej časovej štruktúre. Analyzovaním tohto kódu a štruktúry by polohovací systém vozidla vedel určiť rýchlosť, smer chodca a polohu chodca s presnosťou na niekoľko centimetrov.
Vozidlo následne pomocou GPS určí svoju polohu a zisti, či má s chodcom kolízny kurz. Všetky tieto výpočty prebehnú v priebehu niekoľkých mikrosekúnd. Ak automobil deteguje, že dôjde k zrážke, dokáže upozorniť šoféra či dokonca automaticky zabrzdiť.
Na rozdiel od iných technológií ma tento systém výhodu práve v tom, že dokáže identifikovať objekty aj za prekážkou. Ak by sa technológia ujala a bola montovaná do áut mohla by znížiť počet nehôd s chodcami či cyklistami.
Zdroj: http://www.gizmag.com/ko-tag-pedestrian-cyclist-collision-detection/30561/
Nemecká technická univerzita v Mníchove prišla so systémom, ktorý dokáže detegovať chodcov a cyklistov aj keď ich nie je priamo vidieť.
Možno ste už na vlastnej koži zažili situáciu kedy ste autom prechádzali okolo stojaceho autobusu na zástavke keď zrazu spoza neho vybehlo nepozorné dieťa. Správny šofér síce takéto situácie predvída a spomalí, no i tak sa takéto nehody stávajú.
Práve nový detekčný systém Ko-TAG by mal takýmto situáciám predchádzať. Pre správnu činnosť vyžaduje 2 zariadenia - transpondér na chodcovi a prijímač v aute. Transpondér by malo byť malé zariadenie ktoré by mohlo byť jednoducho implementované v smartfóne, ktorý dnes každý nosí so sebou.
Druhé zariadenie v aute by vysielalo kódovaný rádiový signál. Ako by sa auto približovalo do blízkosti chodca, transpondér by zachytil vysielaný signál a odpovedal by signálom so zmeneným kódom vo veľmi presnej časovej štruktúre. Analyzovaním tohto kódu a štruktúry by polohovací systém vozidla vedel určiť rýchlosť, smer chodca a polohu chodca s presnosťou na niekoľko centimetrov.
Vozidlo následne pomocou GPS určí svoju polohu a zisti, či má s chodcom kolízny kurz. Všetky tieto výpočty prebehnú v priebehu niekoľkých mikrosekúnd. Ak automobil deteguje, že dôjde k zrážke, dokáže upozorniť šoféra či dokonca automaticky zabrzdiť.
Na rozdiel od iných technológií ma tento systém výhodu práve v tom, že dokáže identifikovať objekty aj za prekážkou. Ak by sa technológia ujala a bola montovaná do áut mohla by znížiť počet nehôd s chodcami či cyklistami.
Zdroj: gizmag
AmOK
mano8