EN

Toto je prvý off-road poháňaný elektromotorom

A je tu ďalšia novinka týkajúca sa elektroáut. Okrem spustenia dodávok Tesla Model 3 je tu aj niečo pre nadšencov poriadnych off-road vozidiel.

Bollinger Motors uvádza SUT – sport utility truck poháňaný elektromotorom. Vozidlo má náhon 4×4 a ponúka u elektromotorov nezvyklú 3-stupňovú prevodovku. Váhový pomer 1,79 tonového monštra je 50:50, teda ideálny. Dvojica motorov vyvinie 360 koní a krútiaci moment až 472 Nm. Auto zrýchľuje z 0 na 96 km/h za približne 4,5 sekundy a maximálna dosahuje 205 kilometrov za hodinu. Auto zvládne aj tie najnáročnejšie terény.

Na výber máte z dvoch batérií – prvá 60kWh ponúkne dojazd 193 kilometrov, výkonnejšia 100 kWh už pomerne slušný dojazd 320 kilometrov, teda dojazd porovnateľný s Teslou 3.

Cena a presné uvedenie na trh bude známe na konci tohto roka.

Zdroj: techspot

Komentáre (12)
adam102
To zrychlenie bude zrejme pre 0-100 km/h. Som zvedavy na cenu teda.
Ján Kisty
Vďaka opravené
Ján Vikovský
Načo je elektromobilu otáčkomer ?
I2
a ja som fakt zvedavy kam pojde tolko li-onovych baterii ,kam ??? !!! berme to tak ze miliardy z mobilov sa nedaju reciklovat ,a toto je mnohonasobne väcsia bateria ,a to chcu mat vsetky elektromobily do nejakeho roku(presne neviem) miesto benzinovych+diesel. ma niekto nejaky dokaz ze li-onova bateris sa da reciklovat ? inak je to horsie zlo ako benzin +diesel dokopy !!! zatvorit muska je malo...
Zidan
"reciklovat"?
xy
Čo takto použiť napríklad google, ak vás táto problematika skutočne zaujíma... V skratke: li-ion baterií je možné recyklovať a samozrejme aj sú recyklované. A "reciklovať", tak to je riadny úlet.
I2
nezaujima ma oblb (omacka okolo) viem ze su ,,akoze´´ firmy ktore recykluju (pre hnidopichov) li-on baterie, avsak -realita je ina -SKUTOCNE ide recyklovat tento druh baterie ? PC.sk by sa na to mohol lepsie pozriet a popripade aj ,,obvolat´´ nejake firmy ,nech daju dokazy. Z toho by bol bomba clanok -a ktovie -mozno by konecne ,,spadla´´ klietka na oblbovatelov zelenej energie. Keby sa to konecne zacalo pisat v mediach. TOTO je velky problem li-on baterie -tvrdim ze ovela väcsi ako benzin ,ci ine paliva -schvalne -do buducna -co s tym ??!! :-/
Robo7
Výrobcovia el áut by mali začať robiť elektrické prípojky aj v lesoch , kde to dobije? :-) Inak dojazd famózny.
navi14
ja mám off road a ten má dojazd 1500 km....kam chcete s takýmto autom íst..???
navi14
mám off-road a ten má dojazd 1500 km...kam chcete s týmto íst..??
ARB
Čakám ked sa začnú vyrábať POUŽITELNÉ elektro poľnohospodárske a lesné traktory ktoré budú reálne orať a ťahať kláty v lese, elektrobágre a elektrogrédre čo budú na stavbách pracovať od rána do večera a premiesťňovať tony zeminy, elektrokamióny čo nem budú mať problém prejsť zo Štokholmu do Palerma a hlavne! Veľké zaoceánske elektro mega lode. Potom začnem báchorky o nejakých elektromobiloch brať vážne. Zatiaľ je to len hračka pre detičky. A kecy o ekokogickom pohone sú len kecy. Najväčších znečisťovateľov teda veľké pracovné motory sa to netýka a malé motorčeky v osobných autách to nezachránia. Budúcnosť je v tekutom palive nemusí to byť ani BA ani NM ale fakt že či mám plnú nádrž alebo už idem na rezervu musí byť podporená 100% výkonom motora a to dokáže jedine spaľovací motor.
Ľuboš Rybnikár
vždy sa začína u jednoduchších projektov, v tomto prípade osobných áut. Ani v prípade výroby prvých spaľovacích motorov sa tieto nezačali montovať hneď do lokomotív.
Pridať nový komentár
TOPlist