Mobilný operátor začal svoje pôsobenie na našom trhu 4. októbra 2015 a oznamuje, že má už viac než 450-tisíc zákazníkov. Čo všetko priniesol za posledné dva roky svojho pôsobenia?
V októbri 2015 predstavila spoločnosť koncept Moja 4ka, postavený na jednoduchej službe s cenou 4 centy za minútu volania, SMS a 1 MB dát. V roku 2016 prišli na trh s novými paušálmi TO., ktoré za zvýhodnenú cenu kombinujú voľné minúty volaní a SMS s veľkými dátovými balíkmi s desiatkami gigabajtov dát.
Hoci práve 4ka ako prvý operátor na Slovensku komerčne spustila volania VoLTE, nenašla si veľa záujemcov najmä vďaka malej podpore medzi zariadeniami. Operátor uvádza, že aktuálne jej služby využíva viac ako 450-tisíc zákazníkov. Ako poďakovanie môžu všetci zákazníci 4ky dátovať zadarmo v sieti 4ky celý dnešný deň (4.10.2017).
Operátor tiež uvádza zaujímavé čísla. Okrem počtu zákazníkov prezradil, že celkovo je mobilný internet v ich sieti veľmi obľúbený, čoho dôkazom je mesačný traffic jeden petabajt dát (tisíc terabajtov). Najviac sa dátuje v metropolách západu a východu, v dátovaní jednoznačne kraľuje hlavné mesto Bratislava, nasleduje Prešov a až tretie sú Košice.
V správe sa tiež uvádza, že zákazníci 4ky prevolali za posledných 12 mesiacov takmer dvakrát viac minút ako pred rokom a to ako doma na Slovensku, tak aj v medzinárodnom roamingu. Zákazníci poslali viac ako 1,7 násobne viac textových správ ako pred rokom. Najviac SMS posielali zo susedného Rakúska, Českej republiky, Nemecka, Maďarska a Veľkej Británie.
Zaujímavosťou je, že počas letných mesiacov sa počet zákazníci využívajúcich služby 4ky v zahraničnom roamingu takmer zdvojnásobil. A to aj napriek „triku“ ktorý Slovenským zákazníkom v EÚ neumožňuje využívať paušály (ktoré sú v cenníku definované ako „balíčky“). Objem dátovej prevádzky v medzinárodnom roamingu oproti predošlému roku narástol viac ako trojnásobne.
Zdroj: 4ka
Inspe
adam102
miro8
miro8
Martin Klokner