SK

Digitálne útoky: anonymita tlmí naše rozhorčenie

Od on-line fór až po komunitné skupiny, výskum a skúsenosti ukazujú, že ľudia sú viac náchylní urážať a používať výhražný jazyk on-line, ako osobne, najmä keď je za počítačom zaručená anonymita. Nový výskum, ktorý bol zverejnený v časopise Social Psychological and Personality Science ukazuje, že ľudia menej reagujú na zlomyseľný jazyk na digitálnych platformách a vidia obete ako menej "poškodené", ako keď sa slová povedia človeku priamo.

"Mnohí z nás sú prekvapení, keď ľudia ako Milo Yiannopoulos triafajú a obťažujú ľudí na Twitteri, potom idú do televízie a hovoria, že digitálne slová nikomu neublížia," hovorí Curtis Puryear z University of South Florida, hlavný autor štúdie.

"Naše dáta ukazujú, že Yiannopoulosova perspektíva v mnohých z nás v určitom rozsahu rezonuje," hovorí Puryear. "Očakávame, že ľudia budú v niektorých digitálnych kontextoch menej zraniteľní ofenzívnou komunikáciou a reagujeme na to s menším odporom. To môže znížiť naše hodnotenie závažnosti skúseností obetí online obťažovania."

Puryear a Joseph Vandello testovali reakcie ľudí na negatívne pripomienky a situácie prostredníctvom štyroch štúdií, ktoré skúmali reakcie na škodlivé pripomienky v osobnom a rôznom online prostredí.

V jednej štúdii s 270 študentmi ľudia videli obrázok "kockáča"), s komentárom "vráť sa k svojej mame kockáč", v jednom z troch prostredí: tvárou v tvár; on-line so sociálnymi informáciami, ako sú mená a fotky alebo online s malým množstvom sociálnych informácii.

V ďalšej štúdii s 283 participantmi účastníci čítali poznámku urážajúcu ženu za pripomienku k infraštruktúre a zúčastnili sa s negatívnym komentárom na on-line fóre s malým množstvom sociálnych informáciii alebo na verejnom podujatí.

Prostredníctvom každej štúdie ľudia vyjadrili viac obáv a reakcií na negatívne pripomienky vyjadrené osobne ako na tie, ktoré boli napísané v digitálnom prostredí.

Pri porovnaní digitálnych prostredí našli zmiešané výsledky. Prítomnosť viacerých sociálnych informácií od mien po fotky priniesla viac reakcií na provokačné pripomienky. Ale aj keď sú ľudia identifikovateľní, autori štúdie našli prvé dôkazy, že provokačná reč je v digitálnom kontexte menej šokujúca.

Podnety, ktoré pomáhajú identifikovať ľudí ako jednotlivcov, môžu byť v on-line prostredí vyčerpané, zvažuje Puryear. Tento nedostatok "personalizácie" môže tlmiť sociálne signály, ktoré ľuďom hovoria, že niekto je obeťou, potom je menej pravdepodobné, že pozorovateľ pocíti hnev alebo bude konať v prospech obete.

Ďalšia časť zmiernených reakcií na pripomienky pochádza z toho, čo by sa dalo opísať ako "znecitlivenie", a to buď prostredníctvom obrovského množstva hlásení o obťažovaní na internete, alebo z nadmerného vystavenia obťažovania online.

Keď sa komunikujú online morálne a sociálne signály, mohli by sa postoje ľudí zmeniť a začať odrážať štandardy podobné osobným situáciám? Výsledky závisia od toho, ako formujeme naše online komunity, hovoria Puryear a Vandello.

Vytváranie digitálnych platforiem, ktoré depersonalizujú používateľov a podporujú normy prijímania škodlivého prejavu, môžu čoraz viac utlmiť naše reakcie na viktimizáciu.

"Ale ak naše normy a očakávania začnú odrážať, že na digitálnej komunikácii skutočne záleží, potom rozdiel medzi tým, ako reagujeme na viktimizáciu v digitálnom a fyzickom priestore môže zmiznúť," hovorí Puryear.

Článok: Curtis Puryear and Joseph A. Vandello Inflammatory Comments Elicit Less Outrage When Made in Anonymous Online Contexts Social Psychological and Personality Science. Online before print: October 16, 2018 DOI: https://doi.org/10.1177/1948550618806350

Zdroj: spsp.org

 

Komentáre (2)
kačur
SJW výskum
i1ilan
Uf tazka studia.
Add new comment
TOPlist