Asi nikto nepochybuje, že plne elektrické vozidlá budú v budúcnosti hrať prvé husle medzi dopravnými prostriedkami. V dnešnej dobe ale nie je ich nástup na popredné pozície až tak raketový, ako by sa dalo predpokladať. Hlavným dôvodom je zatiaľ vysoká cena takýchto vozidiel a takisto aj pomaly sa budujúca infraštruktúra verejných nabíjacích zariadení.
Práve nedostatok nabíjacích staníc spôsobuje vodičom neistotu, či nebudú musieť odstaviť vozidlo pri krajnici len preto, lebo sa mu vybila batéria a nemá ju kde nabiť. Majiteľov elektromobilov okrem dojazdu na plné nabitie batérie, určite zaujíma aj správanie sa batérie v priebehu niekoľkých rokov, po uskutočnení nespočetného množstva nabíjacích cyklov.
Zdroj: pluginamerica.org
V poslednom prieskume, do ktorého boli zapojení majitelia vozidiel Tesla Model S, sa zhromažďovali dáta o kapacite batérie vo vozidle. Z výsledkov je vidieť, že v priebehu prvých 50 000 najazdených míľ (približne 80 500 km), stratila batéria približne 5% svojej kapacity. Od ďalších kilometrov sa však proces degradácie batérie výrazne spomalil.
Dlhodobejšie dáta bohužiaľ nie sú k dispozícii, keďže Model S brázdi cesty len 4 roky. Prvotné výsledky však vyzerajú pre majiteľov vozidiel pomerne priaznivo. Do prieskumu boli zozbierané dáta z celkového počtu 496 vozidiel, ktoré dokopy najazdili cez 20 miliónov kilometrov.
Zdroj: techspot
Ján Kisty
Karolkm
h
Karolkm
MMe17
MMe17
fredo