Ako efektívna je reklama na mobilných zariadeniach? Spoločnosti inzerujúce na Facebooku budú môcť presne sledovať cestu užívateľa od prvého kliknutia až po kúpu produktu.
Sociálna sieť Facebook poskytne v budúcnosti svojim inzerentom podrobnejšie informácie o surfovaní a nákupnom správaní svojich užívateľov. Vďaka analýzam užívateľského správania možno zistiť, na akom zariadení používateľ prvýkrát klikol na reklamu a z akého zariadenia nakoniec uskutočnil nákup.
Tento „cross-device reporting“ je možný vďaka tomu, že sa užívatelia musia na všetkých zariadeniach prihlasovať pod vlastným účtom. Prvé výsledky ukazujú, že používatelia, ktorí pred kúpou klikli na reklamu cez smartfón alebo tablet, si daný výrobok kúpili cez svoj počítač v priebehu nasledujúcich 28 dní.
Nové analýzy jasne poukazujú na to, že reklamy na mobilných zariadeniach sú účinné aj v prípade, že sa kúpa uskutoční na inom zariadení. Podľa najnovších štvrťročných výsledkov sociálnej siete, tvoril príjem z mobilnej reklamy až 62% príjmov z reklamy, čo predstavuje nárast o 41% v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Zisk sa v porovnaní s minulým rokom zvýšil o 138% na 791 miliónov dolárov. Spoločnosť má podľa jej vlastných informácií až 1,5 milióna inzerentov.
Zdroj: Golem.de
passco