Ako dlho ste držali kurzor myši nad danou fotkou, kým ste označili, že sa vám páči? Aj tieto údaje by sa najväčšej sociálnej sieti hodili.
Facebook už nejakú dobu sleduje naše ,,Páči sa mi to“ a komentáre, aby nám vedel podhodiť relevantnejšiu reklamu. Ken Rudin, šéf analytického oddelenia Facebooku, sa rozrozprával pre The Wall Street Journal o nových spôsoboch, ktoré spoločnosť testuje, aby zlepšila sledovanie užívateľov. Jedným z týchto nových spôsobov je aj sledovanie kurzora užívateľa. Cieľom má byť zistenie, ako dlho napríklad podržíte kurzor nad obrázkom alebo reklamou a či naň kliknete. Sledovalo by sa tiež, či sú Novinky (News feed) viditeľné v danom momente na obrazovke. Tieto dáta by Facebooku pomohli vytvoriť viac zodpovedajúce rozvrhnutie noviniek a reklám.
The Wall Street Journal poznamenal, že takýto spôsob sledovania je veľmi nezvyčajný a Facebook doteraz nešiel tak ďaleko čo sa týka zbierania dát. Iné stránky, ako napríklad Shutterstock sledujú, ako dlho užívateľ drží kurzor nad objektom, kým sa rozhodne kúpiť produkt. Facebook je známy pre svoje liberálne používanie A/B testovania (testovanie, v ktorom testujete niekoľko variant), ktoré skúša na svojich užívateľoch. Facebook by mal spoznať behom mesiacov, či má zmysel začínať s novým spôsobom zbierania dát. Ak všetko pôjde dobre a testovanie prinesie požadované výsledky, zrejme nebude dlho trvať, kým sa dočkáme ostrého nasadenia.
Možno sa však v blízkej budúcnosti okrem sledovania kurzora dožijeme aj sledovania tváre. Tak napríklad taký Google si patentoval systém „plať za pohľad“. Ten má sledovať užívateľov ako dlho sa pozerajú na reklamu a aké emócie v nich vyvoláva. Možno je na mieste opýtať sa, ako ďaleko sú firmy schopné zájsť za účelom získavania viac informácií a zvyšovania príjmov. Bez povšimnutia neostane tiež otázka súkromia.
Zdroj: theverge
OVERLORD
M1ch4l
deaddy
passco
Shatterhand
passco