SK

500 kilometrov za 20 minút nabíjania- nová batéria pre elektrické vozidlá od Samsungu

Vyriešil Samsung najväčší problém s elektrickými autami?

Samsung pravdepodobne nie je prvý výrobca na ktorého si spomeniete, keď myslíte na dobrý výkon batérie. Ale aj keď môže tomuto kórejskému výrobcovi elektroniky trvať dlho kým sa zbaví ducha Note 7, jeho dcérska spoločnosť venujúca sa lítiovo-iónovým batériám a obnoviteľnej energii (Samsung SDI) robí veľké pokroky vo svete batérií pre elektrické automobily.

Dve z najväčších nevýhod elektrických automobilov sú limitovaný dojazd vďaka batériám a čas, za ktorý sa tieto batérie znova nabijú. Nové články batérií od Samsung SDI ale môžu tento problém vyriešiť. Spoločnosť tvrdí, že zlepšená hustota v ich batériách „ďalšej generácie“ ponúka dojazd až 600 kilometrov (373 míľ) na jediné nabitie. Navyše, nabitie batérie na 80% trvá iba 20 minút, čo predstavuje približne 500 kilometrov (310 míľ).

Pre porovnanie, batérie v Tesle Model 3 umožňujú dojazd 346 kilometrov na jedno nabitie, ktoré trvá približne hodinu. 30 minút na stanici Supercharger zasa poskytne Tesle približne 273 km dojazd.

Samsung SDI predstavil nové batérie na Detroitskom North American International Auto Show 2017, kde predstavil tiež svoj koncept integrovaného batériového modulu. Nový dizajn je ľahší, bezpečnejší a prichádza s menším množstvom komponentov ako konvenčné automobilové batérie, pričom má väčšiu kapacitu.

Potrvá dlhší čas, kým v autách uvidíme batérie s vysokou energetickou hustotou. Samsung SDI tvrdí, že neplánujú masovú produkciu až do roku 2021, kedy by malo na cestách byť ešte viac elektrických automobilov.

Zdroj: techspot

Komentáre (12)
karolkm
no o tesle mate stare informacie nove Tesla Supercharger V3 ktore sa pomaly zacnu montovat maju vykon 350KW oproti terajsim 150KW takze si mozte prepocitat kolko bude trvat nabit model 3... A Elon sa vyjadril ze sa snazi skratit nabijanie na 5-10min co povedal ze nebude tak skoro ale casom sa to podari...
Pjetro de
Elón Muška toho bude musiet spravit viac aby sa e-auta rozsirili a uuuplne vytlacili fosilaky: - skratit cas nabijania doplna na 10 min (neviem asi 1 MW nabijackou, stovkami amperov a kablami hrubymi jak palec) a rychlonabijacky budu este 2x hustejsie jak benzinky (t.j. na dialnici kazdych 15 km a v krajskom meste 20 velkych 10-miestynch rychlonabijaciek miesto 10 benziniek - inak to neni mozne) - 2,5-nasobne zvysit bud A) energeticku hustotu clankov, alebo B) kapacitu clankov alebo C) spotrebu pod 20-22 kWh/100 km, aby bol dojazd REALNE 800-1400 km (idealne nad tisic km), aby to mohlo konkurovat fosilakom - REALNY dojazd 1000 km je asi tak papierovy dojazd 1300 km ... alebo kombinaciou vsetkeho A)B)C) ... lebo sucasne 100-200 km REALNE dojazdy 30-tisicovych e-aut pre "masy" a 400-500 km dojazdy sto-tisicovych e-aut su o nicom, dnes je hustota ulozenia energie v bateriach max. cca 600 Wh na liter, musi sa dosiahnut aspon 1500 - jazdenie e-autom bolo aspon 2x lacnejsie jak iba pocitana spotreba nafty v dieselaku Takze cas ked bude na svete e-aut viac ako fosilakov (t.j. nadpolovicna vacsina) vidim tak najskor za 30 rokov, u este o 10 rokov neskor. Vsetka cest istym krajinam, kde je podiel e-aut uz dnes sokujuco velky.
gigi
pekne rozpísané
obyvatelzeme
"Inak to neni možné" dobre som sa nasmial. Takých inak to neni možne už svetová história zaznamenala dosť.
Elon
Musk to uz daaavno vyriesil, baterie ti vymeni robot do troch minut :-)
MQ
Pokial nebudu uspesne zvladnute technologie superkondenzatorov, tak investicia do terajsich typov baterii je zbytocna. Vsetky terajsie technologie v bateriach, su len male evolucne krociky v mieste, kde sa uz davno ocakava revolucia.
Mokion
Pre elektromobilitu už je vydláždená zlatá cesta. Jediné čo nás zatiaľ delí od revolúcie v elektromobilite je cena akumulátorov. Ešte pred 10 rokmi stála 1 kWh kapacity 1300 USD. Dnes je priemerná cena 300 USD/kWh kapacity. Tesla začiatkom roka 2016 deklarovala náklady 175 USD/kWh kapacity a to, že do roku 2020 to bude pod 100... Dnes už to je 130 USD/kWh kapacity. Odborníci sa zhodujú, že tento cieľ (pod 100 UDS/kWh kapacity) bude dosiahnutý skôr... už začiatkom roka 2019... **** Energetická hustota akumulátorov stúpla za posledných 6 rokov na 2 násobok a o 3 roky bude o ďalších 100% vyššia. **** Počet nabíjacích cyklov akumulátorov do zníženia kapacity na 80% pôvodnej stúpol za posledných 6 rokov zo 700 cyklov na 5000 cyklov s tým, že reálne to bude do 3-4 rokov 8000 nabíjacích cyklov... (nabíjacím cyklom sa myslí nabitie a vybitie plnej kapacity akumulátora, nie počet pripojení na nabíjačku) To je dosť aj na 20 rokov. **** Eletromobil bude konkurencieschopný. Je z princípu podstatne lacnejší na výrobu, ako klasické auto. (až na ten akumulátor, ale ten sa do 3 rokov vyrieši) Má rádovo lacnejší motor... Má rádovo lacnejšiu prevodovku... (ak vôbec) Nemá turbo... Nemá výfukový systém... Nemá katalyzátor... Nemá filter pevných častíc... Nemá palivový systém... Nemá rozvody... Žiadne olejové vane, olejové, palivové a vzduchové filtre, žiadne sviečky a žhaviče, jednoduchý chladiaci systém. Dokonca podstatne jednoduchšia elektronika.... aj keď na prvý pohľad sa to zdá opačne. **** Polovica ľudí by si už dnes mohla dobiť cez noc z normálnej zástrčky.... áno je to pomalé... 3,5kW.... ale koľko ste doma? Bežne 12-15 hodín denne.... to je 40-50kWh z obyčajnej 230V jednofázovej zástrčky.... Ak máte rodinný dom/garáž, tak zo 400V zástrčky nabijete za noc pokojne aj 2 najsilnejšie (100kWh) Tesly. Ráno v zime sadnete do vykúreného auta... žiadne škrabanie... **** Infraštruktúra bude rásť úmerne rozšíreniu e-áut. V Nemecku už budujú sieť 350kW nabíjačiek. t.j. 500km (reálnych) za 15 minút. (pre bežné auto... nie Tesla so svojimi 650 koňmi a 5 metrami nie je bežné auto) ***** Všetky relevantné automobilky sveta sa na to intenzívne pripravujú a uvádzajú, alebo plánujú, v horizonte pár mesiacov, či rokov, uviesť niekoľko kompletne elektrických áut. Každá jedna automobilka.... Zrodenie reálnej elektromobility sa práve začalo.
juro88
Pekne zhrnute, elektromobilita je tu. Nemci planuju do roku 2020 vybudovat siet elektronabijacich stanic, v hodnete cez miliardu eur, kde priemerne nabijanie bude trvat cca 10 minut. Malo by to byt okolo 5000 rychlonabijacich stanic a cca 10 000 ,,normalnych,, Tento rok pride spusta elektromodelov na trh. Napr taky zoe od renoltu uz od cca 18000 e po odpocitany statnej dotacie , a bateria sa bude prenajimat. U mna momenralne vyhrava LPG, ale o 3 - 4 roky, dufam ze uz budem ,,e,,
MiroM
dalsie PR oblbovanie. Samsung neprisiel s nicim novym, prisposobil sa formatu baterii s ktorym prisla Tesla. Pouzili vacsie bateriove clanky 2170, t.j. 21mm x 70mm, namiesto povodnych 1865tiek, t.j 18mm x 65mm. To je cele. Narast kapacity je sposobeny narastom velkosti baterii.
x
Už len na tie miliony elektromobilov postavit ekologicke elektrane.
paulus
no, lebo tazba ropy a jej transport a jej spracuvanie na pohonne hmoty je veeeelmi velmi ekologicke ;-)
atmds
kamenom úrazu môze byt práve prenajímanie batérie. 80 € mesacne co som nedávno videl je privela.
Add new comment
TOPlist