SK

Grafické čipy nVidia "Kepler" nepodporujú DirectX 11.1 úplne

Grafické karty najnovšej generácie s čipmi od spoločnosti nVidia podporujú len časť noviniek zavedených s DirectX 11.1.

V dokumentácii k jednej z nových verzií ovládačov GeForce 301.42 uvádza nVidia opravu chyby, keď sa namiesto podpory DirectX 11.1 zobrazovalo v ovládacom paneli u nových kariet "len" DirectX 11. Podľa tohto by sa teda dalo usudzovať, že karty s čipmu Kepler (rodina GeForce 600) budú disponovať všetkými technológiami, ktoré sú obsiahnuté v DirectX 11.1 bežiacom pod Windows 8.

  • GeForce 600 series: The NVIDIA Control Panel incorrectly reports DirectX support as DirectX 11.0 instead of DirectX 11.1.

Ako však zistil nemecký magazín Heise.de, 28nm čipy od nVidie podporujú len určitú časť nových funkcií. Podľa odpovede spoločnosti nVidia nepodorujú nové GeForce napríklad pre 2D rendering určenú funkciu Target-Independent Rasterization či Unordered Access Views (UAV).

Vo svete vývojárov hier však táto správa nevyvolala veľké reakcie. Podľa niektorých sa aj tak drvivá väčšina noviniek týka skôr softvérovej stránky a niektoré funkcie majú byť realizovateľné aj na DirectX 11 hardvéri.

DirectX 11.1 je dnes dostupný len na operačnom systéme Windows 8, Microsoft zatiaľ neplánuje obohatiť novými funkciami aj starší Windows 7.

Zdroj: Computerbase.de

Komentáre (4)
Frosty
tak co bude tam o ciarku a o dve bodky menej
spok
to urcite, tak ako je pisane a aj sa davno vedelo, ze DX11.1 je len marketing pre W8 a nic co by DX11 hardwarovo nezvladlo;)
nManJofo
Z hladiska vyvoja hier su to nepodstatne veci. To s tym UAV (= 2D pole, do ktoreho je mozne v shaderoch zapisovat) - v DX11 je mozne zapisovat len do obmedzeneho poctu UAVs a len v PS/CS shaderi, kdezto v DX11.1 by, podla standardu, mala kazda pipeline stage moznost pouzivat UAV a zapisovat do nich, teda kludne aj vertex shader, tesselator, geometry shader a pod. Osobne by som si hlavu nelamal s tym, ze by by ludia boli o nico ochudobneni :) hlavne zmeny DX11.1 su aj tak na strane API a nie HW, pricom API zmeny su implementovane v ovladacoch.
schyzoy
Aj tak je stale krajsie ist do lesa a opekat s ludmi, ktorych mate radi :-) V hrach ide podla mna z 95% o hratelnost vratane zvuku, 5% davam grafike. Pamatam si, ked som prvy krat hral BF2 na starej grafike - vsetko na grafe povypinane, rozlisenie 640x480, stvorcekove "jak svina". Vysledok - hram to v kuse dodnes, uz na inom HW, ale cista mania :-) Niektore tituly som po nainstalovani dema vymazaval ani nie po 15 minutach hrania, aj ked grafika bola uuuuzasnaaaa...
Add new comment
TOPlist