Podľa prieskumu spoločnosti KPMG, ktorá už po štvrtýkrát pripravuje rebríček TOP 50 zákazníckych najobľúbenejších značiek na Slovensku, sa mobilný operátor 4ka umiestnil na 1. mieste v segmente telekomunikácii.
V celkovom rebríčku zákazníckych najobľúbenejších značiek obsadil mobilný operátor 24. miesto čím sa umiestnil v prvej polovici najobľúbenejších značiek Slovákov podľa KPMG za rok 2020. Prieskum zákazníckych najobľúbenejších značiek má na slovenskom trhu za sebou už štvrtý rok. O svoju skúsenosť sa v poslednom prieskume za rok 2020 podelilo 2500 respondentov z celého Slovenska so 118 značkami v deviatich sektoroch. Respondenti si v prieskume najviac obľúbili kníhkupectvo Martinus (1. miesto), IKEA (2.), Tchibo (3.), Panta Rhei (4.), dm drogerie markt (5.), Shell Slovensko (6.), Zásielkovňa (7.), Dráčik (8.), Lidl (9.) a streamovaciu spoločnosť Netflix (10. miesto).
Pokiaľ ide o segment mobilných operátorov, v TOP 50 sa umiestnili traja zo štyroch hráčov na trhu. V priebehu roka pritom mnohí pracovali na skvalitňovaní 4G sietí v najviac vyťažených oblastiach a zároveň sa pripravovali na spustenie 5G sietí, ktoré sú už v niektorých lokalitách testované. Vzhľadom na hromadný prechod na home office a online vyučovanie v roku 2020 zákazníci najviac hľadeli na to, či majú k dispozícii dostatočné množstvo dát a či rýchlosť ich pripojenia neklesá. Operátori na vzniknutú situáciu reagovali bezplatným poskytnutím určitých služieb, ako zrýchlenie dát, neobmedzené dáta, rozšírenie balíka TV programov alebo organizácia inovatívnych aktivít s cieľom uľahčiť zákazníkom náročné obdobie.
Na čelo hodnotenia v sektore sa dostala 4ka, ktorá sa v celkovom rebríčku umiestnila na 24. priečke a je tesne nasledovaná O2 na 25. mieste. 4ka si získava zákazníkov najmä atraktívnou cenovou propozíciou, čo sa prejavuje najlepším hodnotením hodnoty za peniaze v sektore. Medziročne najviac rástla v pilieroch Čas a úsilie a Integrita. Zákazníci pozitívne hodnotia najmä atraktívne ceny, jednoduchú a jasnú komunikáciu a dôraz na mobilné dáta. Najrýchlejšie rastúcou značkou v sektore je Slovak Telekom, ktorý si oproti minulému roku polepšil celkovo o 11 miest. V rámci sektora síce zostal na tretej priečke, ale postupne sa doťahuje na lídrov 4ku a O2. Telekom najviac narástol v pilieri Čas a úsilie a to najmä vďaka ochotnému prístupu pri riešení technických problémov a výpadkov. Okrem toho sa zlepšil aj v prípade Empatie a hodnoty pre zákazníkov. Dôvodom bola ústretovosť personálu na pobočkách, poskytnutie dodatočných mobilných dát, alebo neobmedzených dát širokopásmového internetu v priebehu korony.
Pridať nový komentár