Scott Herkelman zo spoločnosti AMD potvrdil, že plánujú spustiť technológiu FidelityFX Super Resolution (FSR) tento rok. Ide o odpoveď na technológiu DLSS, ktorú používa NVIDIA. AMD na technológii stále pracuje a dolaďuje algoritmus zväčšovania obrazu.
Ide o jednu z technológií, vďaka ktorej mala NVIDIA v rámci konkurenčného boja navrch. Predstavila ju prvýkrát už v roku 2018, avšak podpora hier bola vtedy ešte veľmi obmedzená. DLSS je strojovým učením riadené zvyšovanie (upscaling) rozlíšenia, pričom výsledkom je lepší výkon a viac snímkov za sekundu ako pri renderovaní priamo v danom rozlíšení.
Pri vývoji je nutné vytvoriť vhodné prostredie aj herným štúdiám, ktoré musia technológiu čo najefektívnejšie adaptovať do svojich herných titulov. Dôležitá je pripravenosť technológie na podporu upscalingu z viacerých rozlíšení a zároveň dbať na dostatočnú obrazovú kvalitu.
Oficiálnou skratkou bude FSR, od FidelityFX Super Resolution. FSR nemusí byť nutne založené na strojovom učení resp. machine learningu ako je to pri DLSS. AMD GPU totiž neobsahujú špecializované jadrá, ktoré sú využívané pri strojovom učení - tensor cores. Využiť sa dá viacero metód, ktoré AMD postupne vyhodnocuje.
Prioritou sú zatiaľ PC, avšak AMD chce aby bola ich technológia otvorenou a multiplatformovou.
Zdroj: Videocardz
Pridať nový komentár