AT&T má riešenie. Firma vymyslela mechanizmus na väčšiu kontrolu nad poslanými e-mailami.
Už sa vám stalo, že ste poslali omylom e-mail príjemcovi, ktorému nemal byť pôvodne určený ? Podobné omyly by už mohli byť minulosťou. AT&T prišlo s nápadom, ako mať pod kontrolou už odoslané e-maily. Firma si už dala patentovať svoj nápad pod číslom 20130159436 v USA. Po odoslaní nechceného e-mailu sa bude dať tento zmazať, alebo nastaviť tak, aby po prvom prečítaní a zatvorení bol automaticky zmazaný.
Návrh popisuje e-mailového klienta a serverovú aplikáciu, ktoré môžu prijímať a odosielať takto upravené e-maily. Obyčajne platí, že e-maily raz odoslané, sú už mimo dosahu odosielateľa a nemá nad nimi už žiadnu kontrolu. A teda môžu byť kopírované, uložené, vytlačené či preposlané. Tento stav je pre posielanie dôverných informácií, či osobných alebo firemných, neprijateľný.
Existujú aj e-mailové systémy umožňujúce nastaviť svojho e-mailového klienta, aby odoslané správy boli zmazané po určitej dobe. Napriek tomu, úplne zmazanie e-mailu ostáva na príjemcovi. Aplikácia vytvorená AT&T má možnosť zmazať e-mail nehľadiac na to, či už bol prečítaný, alebo nie. Naviac sa budú dať nastaviť atribúty, čo bude dovolené spraviť s e-mailom. Týkať by sa to malo kopírovania, preposielania, tlače, ukladania a pod.
Zdroj: news.cnet.com
Pjetro_de
hytler