Minulý mesiac sme sa prvýkrát dopočuli, že Sony údajne vyvíja novú hernú konzolu pre 4K hry. Dnes sa dozvedáme prvé hardvérové špecifikácie a fakt, že nové hry budú musieť fungovať na oboch konzolách.
Síce samotná spoločnosť Sony stále nič oficiálne nepotvrdila, o konzole PlayStation 4.5 sa hovorí už ako o hotovej veci. Teraz na verejnosť presiakli ďalšie nové informácie a poznáme aj prvé špecifikácie systému. Nová konzola sa interne označuje aj ako NEO a podľa portálu Giant Bomb bude mať oproti PS4 zvýšenú frekvenciu procesora, vylepšenú grafickú časť a vyššiu pamäťovú priepustnosť s rovnakou kapacitou 8GB. Tá nenarastie drasticky zo 17GB/s na 218GB/s, v tabuľke je chyba a súčasná PS4 má priepustnosť 176GB/s. 8GB pamäť bude slúžiť ako operačná pamäť aj pamäť pre grafickú kartu zároveň tak ako je tomu aj teraz.
Procesor by sa okrem zvýšenia frekvencie nemal dočkať výrazných zmien, no zaujímavo znie 36CU u grafickej karty. To je dvojnásobok oproti PS4 a šepká sa, že Sony použije grafickú kartu založenú na architektúre AMD Polaris a čip ponúkne 2304 stream procesorov. Pamäťová zbernica by mala mať šírku 256 bitov.
Výroba PS4.5 by neznamenala koniec PS4 a tak by sme na trhu mali 2 aktuálne konzoly od Sony a toto je časť, kde to začína byť zaujímavé. Podľa nepotvrdených informácii bude musieť totiž od októbra 2016 každá čerstvo uvedená hra obsahovať „základný režim“, ktorý umožni hranie na klasickej PS4 a taktiež „NEO režim“, s ktorým bude možné hru spustiť na PS4.5 v 4k rozlíšení. Vývojári údajne nebudú mať dovolené vyrábať hry iba pre PS4.5.
Hoci sa u hier spomína termín október 2016 neznamená to, že konzola PS4.5 bude na trhu už v tomto období. Jej uvedenie je stále veľkým otáznikom a Sony stále mlčí.
Zdroj: kotaku
Pridať nový komentár