Výrobca, známy hlavne notebookmi, sa zameriava aj na trh so smartfónmi. Prvá lastovička je už na trhu.
Po tom čo Lenovo uviedlo na trh svoj smartfón na čínskom trhu, sa ďalej pokúsi preraziť na americkom a európskom trhu. V januári tohto roka uviedlo Lenovo na CES 2013 svoj model K900, ktorý sa dostal na čínsky trh 6. mája. Svoj prvý počin Lenovo vybavilo nasledujúcimi parametrami: dvojjadrový 2GHz Intel Atom procesor, 5,5" 1080p IPS displej, 2GB RAM, 13 MPx fotoaparát s duálnym bleskom a samozrejme všetko to ovláda Android Jelly Bean. Je dokonca rýchlejší, ako niektoré Windows 8 10.1" tablety.
Po tom čo trh s počítačmi sa hýbe veľmi pomaly, zavelil CEO Yang Yuanging do útoku na trh so smartfónmi celosvetovo. Pre Lenovo móže byť orientovanie sa na ďalší trh, ekonomickou vzpruhou. Aj keď spoločnosť vykázala 15% nárast v ročnom výkaze $34 miliárd, stále sa pokúša zvýšiť tento nárast. Ide o bežnú stratégiu pri spoločnostiach tohto druhu. Nakoľko má Lenovo dobré meno medzi výrobcami počítačov, na trh so smartfónmi sa dostalo do povedomia celkom ľahko, už so svojím prvým smartfónom na čínskom trhu. Podiel na trhu sa pre Lenovo v roku 2012 zvýšil z 4,1% na 11% oproti roku 2011, čo ho radí už na druhú priečku za Samsungom.
Lenovo to však nebude mať ľahké s uvedením a konkurenciou na americkom a európskom trhu. "Trh so smartfónmi je ako módny priemysel. Rozumieme marketingu a budeme tvrdo bojovať na týchto trhoch." Dodal CEO Yang Yuanging. Lenovo sa pravdepodobne najprv zameria na rozvíjajúce sa trhy v krajinách, ako sú India a Rusko, ktoré berie ako odrazový mostík pre americký a európsky trh.
Zdroj: electronista.com
frcko73
Leteku