Výdavky Netflixu a Amazonu na nákup obsahu pre svojich predplatiteľov rýchlo rastú a nezdá sa, že by tento trend mal spomaliť.
Netflix prekonal hranicu 100 miliónov predplatiteľov v apríli tohto roku. Minulý rok mu pribudlo 20 miliónov predplatiteľov. Minulý mesiac mal 103,95 miliónov predplatiteľov, z nich bolo 51,92 miliónov v USA. Tento rok minie na nákup obsahu 6 miliárd dolárov. Výdavky do budúcna, ktoré ešte neminul no už sú s posktytovateľmi obsahu ako sú Disney či Lionsgate dohodnuté dosahujú výšku 20 miliárd dolárov. Obchodný model Netflixu je úspešný, trh mu verí. Spoločnosť má trhovú hodnotu približne 80 miliárd dolárov, pričom táto sa za posledných 5 rokov viac než zdesaťnásobila.
Výdavky Amazonu na nákup obsahu pre jeho službu Amazon Prime rastú ešte rýchlejšie. Amazon tento rok minie na nákup obsahu 4,5 miliardy dolárov. To je trikrát viac než v roku 2014. Obchodný model Amazonu Prime je širší než pri Netflixe. Prime si ľudia objednávajú najmä kvôli filmom a seriálom, no práve títo zákazníci potom na Amazone míňaju viac za nákupy ostatných vecí. Jeff Bezos na tohtoročnej konferencii Recode povedal "Keď vyhráme Zlatý Glóbus, pomôže nám to predať viac topánok. Ľudia, ktorí používajú Prime Video ... obnovujú (svoje viazanosti v Amazon Prime) vo vyšších počtoch, a prechádzajú z skúšobných viazaností zadarmo častejšie."
Amazon zamestnáva vedcov špecializovaných na spracovanie údajov a ekonómov na tvorbu modelu, ktorý popisuje ako výdavky za video obsah ovplyvňujú koľko ľudí prejde na platenú verziu Prime, potom čo im skončí neplatená verzia. Amazon sa rozhoduje o rozpočte na nákup obsahu v závislosti od komplikovanej množiny faktorov zahŕňajúcich výšku poplatkov či výdavky navyše u členov Prime.
Zdroj: www.nbcnews.com, qz.com
Karolkm
lacikaboss
marekondorxxx125