Shayaan Tahir si objednal nový iPod z Amazonu, no objednávka bola zrušená, pretože on-line gigant nemohol poslať elektroniku do Pakistanu.
Frustrovaný Shayaan si povedal, že je ten správny čas na to, aby vytvoril prvú pakistanskú e-commerce službu. Tá je teraz na vzostupe.
Pred siedmimi rokmi pracoval v call centre a šetril si na nový iPod. Ked mu zrušili objednávku, rozhodol sa skontaktovať s bratrancom z Ameriky, aby mu poslal tri iPody. Jeden si nechal a dva predal cez inzerát. Vtedy mu napadla myšlienka vytvoriť odrodu Amazonu pre Pakistan, pretože krajina s 200 miliónmi obyvateľov je pre internetových gigantov takmer zabudnutá.
Napríklad Amazon môže v Pakistane predávať len určité množstvo produktov a aj to cez britskú stránku a s veľkou prirážkou. Tahir povedal: „Uvedomil som si, že keď ja nedostanem určitý produkt z Amazonu, mnoho ľudí môže mať rovnaký záujem o produkt a problém s objednávkou ako ja.“
Spustil internetovú službu homeshopping.pk a dnes má 500 transakcií denne a 64 zamestnancov.
Produkty sú v Pakistane za 24 hodín a platby sa riešia v hotovosti, keďže mnoho ľudí nemá platobné karty. Len nedávno začali akceptovať aj on-line platby. Tá hŕstka zákazníkov, ktorá túto platbu zrealizovala, však nemala žiadne problémy aj napriek bezpečnostným obavám.
Mladí podnikatelia nasledovali Tahira a dnes je tu rad on-line obchodov.
Pakistan má 30 miliónov online užívateľov internetu, čo tvorí približne 15 % populácie. Táto cifra by sa podľa expertov mohla zvýšiť až na 100 miliónov s príchodom 3G a 4G sietí. To prispelo k nárastu online užívateľov aj v iných krajinách.
Teraz, kým ešte neprišli do Pakistanu veľké firmy, sa podnikatelia medzi sebou bijú, čo zlepšuje služby a kvalitu. Tento boj môže privolať veľké internetové monštrá aj do zabudnutého kraja.
Zdroj: phys.org
Pridať nový komentár