Podľa údajov spoločnosti Kantar rastie Xiaomi výrazne rýchlejšie ako Samsung a Apple. Vďaka nízkej cene a obmedzenej ponuke atraktívnych smartfónov sa môže Xiaomi onedlho stať vodcom na čínskom trhu so smartfónmi.
Z prieskumu vyplynulo, že Xiaomi dosiahol v Číne v mesiacoch január až máj 2014 trhový podiel vo výške 21%. Apple sa tak s podielom 16% ocitol na treťom mieste, pričom Samsung naďalej vedie s podielom 23%.
Väčšina tržieb pochádza od zákazníkov, ktorí už jeden smartfón majú. 70% zákazníkov už jeden smartfón vlastní a 20% zákazníkov má skúsenosti so smartfónom od Xiaomi. Zaujať ľudí, ktorí si kupujú svoj úplne prvý smarfón sa Xiaomi až tak veľmi nedarí.
Väčšina zákazníkov predtým vlastnila smartfón od Samsungu. Jedným z dôvodov, ktorý môže motivovať ku kúpe smartfónu od Xiaomi je skutočnosť, že ide o čínsku spoločnosť. Čínska vláda stále viac presadzuje kúpu domácich produktov, čo čiastočne ovplyvňuje aj trh so smartfónmi.
Zdroj: Winfuture.de
e2e4stan021