Nechcem vyzerat ako skoptik a anti-pokrokovy, lebo pokrok jednoznacne treba a e-auta treba. Ale tie prve pionierske pokusy su ako prve lietacie a autove pokusy na prelome 19. a 20. storocia.
1) dojazd taky ze to musim prakticky dobijat kazdy den (lebo to ma v konecnom dosledku vyjazd v podobe 90 km voliery)
2) ten bod 1) je kvoli takmer nulovej infrastrukture a to dokonca aj v ovela rozvinutejsich krajinach
3) cca 50% ucinnost e-aut sa nejako zarantne uz zvysit asi neda (mozno za 60%), co je stale 2x viac ako 25-30% ucinnost fosilakov a o dost viac ako 8% ucinnost parnej lokomotivy spred dvoch storoci - jediny sposob je zvysit hustotu ulozenej energie v bateriach alebo mat tonovu bateriu
4) ... a plno inych veci, ktore su nedostatocne ....
5) kvoli tomu vsetkemu (so zohladnenim cien prislusnej triedy fosilakov a fosilnych paliv) sa take "lacne a pristupne" e-auto za 30-35 tisic € a cene 2-3 € na 100 km zacne javit ako vyhodne az po najezdeni cca 300-400 tisic km, co je ABSOLUT TOTAL NEZMYSEL pre racionalnu kupu !!!! Kupit to teda moze iba nadsenec/entuziasta, zbohatlik, must-have typek a proste hocikto koho netrapi ze financne to bude vyhodne az po najazdeni 300-400 tisic km, co je prakticky cela zivostnost toho e-auta.
Ale bodaj by fosilaky z ulic a ciest HROMADNE zmizli. Vobec nie som proti.
Pjetro de