Vzhľadom na mesiace trvajúce ekonomické problémy chce Taiwanský výrobca HTC vďaka novej stratégii opäť dosiahnuť úspech. V budúcnosti by sa mal orientovať na smartfóny v cenovej kategórii od 150 do 300 USD.
Niet pochýb o tom, že HTC má problém: Spoločnosť bojuje s klesajúcim podielom na trhu (celosvetovo bol zaznamenaný pokles o najmenej dve percentá), čo malo za následok pád kurzu a tiež zlé obchodné výsledky. Je teda otázne, ako spoločnosť vyrieši tieto problémy.
Taiwanská spoločnosť, ktorá sa najskôr úspešne orientovala na Android, si teraz myslí, že našla možné riešenie. Agentúra Reuters informovala na základe vyjadrenia zakladateľky podniku, Cher Wang, že spoločnosť v druhej polovici roku 2013 zanedbávala trh strednej triedy.
„Našim problémom v minulom roku bolo to, že sme sa zamerali výhradne na našu vlajkovú loď. Zabudli sme pri tom na obrovský potenciál trhu strednej triedy“, hovorí Cher Wang. Podnik má preto v pláne ponúkať v budúcnosti viac smartfónov v cenovom rozmedzí od 150 do 300 dolárov. Touto stratégiou si chce výrobca získať úspech nielen na rozvíjajúcich sa, ale aj na etablovaných trhoch. Top smartfónov v cenovej relácii okolo 600 dolárov sa však úplne nevzdá.
Je však otázne, či predstavuje širšia ponuka produktov strednej triedy skutočne správne riešenie pre HTC. Ešte v polovici minulého roka mal taiwanský výrobca úplne opačné plány. Chcel výrazne zredukovať vtedajšie množstvo modelov a viac sa zamerať na niekoľko vybraných zariadení. To však zjavne nefungovalo, preto sa spoločnosť rozhodla opäť rozšíriť paletu produktov. Minulý týždeň oznámila zakladateľka Cher Wang ďalšie možné východisko z krízy, a to zamerať sa na Wearables.
Zdroj: Winfuture.de
Add new comment