SK

Keď zlyhá umelá inteligencia – havária samoriadiaceho Google auta (video)

 
Na YouTube bolo zverejnené video prvej havárie samoriadiaceho vozidlá od Google, za ktorú nemohol šofér, ale umelá inteligencia.

Hovorí sa, že raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť a tak prinášame záznam z havárie jedného zo samojazdiacich automobilov od Google, ktoré až do 14.2. mali čistý štít a nespôsobili dopravnú nehodou vinou umelej inteligencie. To sa však zmenilo v momente, keď Google auto narazilo do autobusu. Celú situáciu môžete vidieť na videu. Google auto v pravom jazdnom pruhu zastavilo a snažilo s obísť vrecia s pieskom okolo kanála pred sebou. V momente, keď sa chcelo vrátiť späť do stredného jazdného pruhu však prechádzal tade autobus a vznikla kolízia.
 
 
Ako sme informovali už predtým, nikomu sa nič nestalo nakoľko obe vozidlá išli veľmi pomaly. Google sa vyjadril, že nesie istú zodpovednosť za nehodu, nakoľko ako auto tak aj operátor v ňom predpokladali, že autobus zastaví a umožní Google autu dokončiť manéver. Spoločnosť však zároveň dodáva, že išlo o situáciu, ktorá sa bežne stáva aj ľudským šoférom keď každý spolieha na toho druhého a predpokladá určitý čin, ktorý sa však nakoniec nestane.
 
Aktualizácia 10.3.
Používateľ, ktorý na YouTube nahral pôvodné video z havárie ho už odstránil. Do článku bolo pridané alternatívne video.
 
Komentáre (5)
mano8
ehm :D to video tam uz nieje :D
pe3kx
zasa utoci ta zla zla zla umela inteligencia ked v 18tom storoci prerobili fabriku na paru nabehli tam tkaci a celu fabriku rozibli kladivami, pretoze ta zla zla zla para nam zoberie pracu dnes v dobe 4tej alebo piatej? technologickej revoloucie sa ukazuje ze my ludia sme stale rovnaky treba volit tu ficu alebo tu kotlebu, ty nas ochrania aj pred takymito zlymi zlymi zlymi vecami ako je technologicky pokrok
MMe17
ibaze toto nie je umela inteligencia, ako sa nam snazia podsuvat. umela inteligencia by sa z takejto havarie "poucila" a dalsi pripad by uz nenastal. to co ma google bude bez preprogramovania v tej istej situacii koncit takou istou havariou. auta su riadene podla toho, co si softverovi navrhari myslia ze by sa malo diat na zaklade udajov zo senzorov, kamier, gps a zdigitalizovaneho prostredia. v komplexnom svete reality ziadny clovek, ani skupina ludi, nedokaze predpokladat vsetky mozne kombinacie udajov a naprogramovat podla toho spravanie auta. pri soferovani ludia totiz vyuzivaju skusenosti a nieco co sa nazyva kvalifikovany odhad, co im umoznuje sa rozhodovat spravne v drvivej vacsine pripadov. ak vidim velke SUV s napisom namiesto evidencneho cisla, tak viem ze tam vysoko pravdepodobne sedi nejake tela, ktore nebude davat blinkre, bude jazdit rychlo a agresivne a dam si pozor. tak isto ako ked vidim staru skodovku s evidencnym cislom z juzneho slovenska, tak viem ze pojde pomalicky kludne aj v lavom prude, bude bezdovodne brzdit a odbocovat az ked zastavi a trochu si pospi. samozrejme prehanam. ak uvidim v "odstavnom pruhu" na dialnicnom obchvate stat auta, tak sa pozriem dopredu a vidim ze to je zapcha na zjazd z obchvatu a zaradim sa tam, ked chcem odbocit, alebo ich obidem, ked vidim ze to kusok od odbocky policajti zastavili auta kvoli nejakej kontrole. chcem vidiet ako si so vsetkym tymto poradia autonomne auta. doteraz sa im ako tak dari, lebo jazdia pomaly a vacsinou mimo miest a okoliti vodici ich vedia lahko rozoznat, takze si daju pozor.
pe3kx
a ja som si naivne myslel ze ked odstarnime ludsky faktor z dopravy klesne nehodovost na 0 (slovom nula) tym padom aj umrtnost a zranenia v cestnej prevake klesnu na 0 a, ze zmiznu dopravne zapchy, lebo ako pises vissie za vsetky tieto veci mozu "ludsky" vodici
peto166
dajaka porucha niektoreho z cidiel... alebo zeby slepy bod? :D
Add new comment
TOPlist